Zoek binnen het forum
Vraag: Reguliere bouwvergunning
Naam: Mevr. C. Rijs, van P.articulier (datum: 16-04-2003 21:28)
Indien voor het bijvoorbeeld plaatsen van een grote uitbouw aan de zijkant van de woning een reguliere bouwvergunning moet worden aangevraagd. De tekeningen worden ingediend, en er blijkt dat er bijvoorbeeld een paar details missen...
Hoe gaat de gemeente dan te werk??? Kan een bouwplan dan worden afgekeurd op basis van te weinig gegevens,of neemt de gemeente ALTIJD contact op om te vragen naar de volgens de gemeente ontbrekende gegevens??
Welke ambtenaar helpt mij???
Reageer
Naam: Mevr. C. Rijs, van P.articulier (datum: 16-04-2003 21:28)
Indien voor het bijvoorbeeld plaatsen van een grote uitbouw aan de zijkant van de woning een reguliere bouwvergunning moet worden aangevraagd. De tekeningen worden ingediend, en er blijkt dat er bijvoorbeeld een paar details missen...
Hoe gaat de gemeente dan te werk??? Kan een bouwplan dan worden afgekeurd op basis van te weinig gegevens,of neemt de gemeente ALTIJD contact op om te vragen naar de volgens de gemeente ontbrekende gegevens??
Welke ambtenaar helpt mij???
Reageer
Reactie: Reguliere bouwvergunning
Naam: Ivo Kraus , van gemeente Roosendaal (datum: 17-04-2003 08:32)
Artikel 4:5 van de Algemene wet Bestuursrecht geeft aan het bestuursorgaan kan besluiten een aanvraag niet te behandelen, mits de aanvrager de gelegenheid heeft gehad binnen een door het bestuursorgaan gestelde termijn de aanvraag aan te vullen.
In de praktijk betekent dit dat de gemeente (overigens wel binnen 4 weken na het indienen van de aanvraag) nog om aanvullende gegevens kan (eigenlijk moet) vragen. De termijn, die daarvoor gesteld kan worden bedraagt maximaal 4 weken. De 12-weken termijn mbt het beslissen op de bouwaanvraag wordt opgeschort (lees verlengd) met de periode, die tussen de verzenddatum van de brief om gegevens en ontvangstdatum van deze gegevens in ligt.
Indien de gegevens niet of in onvoldoende mate worden verstrekt kan het bestuursorgaan besluiten de aanvraag niet-ontvankelijk te verklaren en dus stopzetten.
Reageer
Naam: Ivo Kraus , van gemeente Roosendaal (datum: 17-04-2003 08:32)
Artikel 4:5 van de Algemene wet Bestuursrecht geeft aan het bestuursorgaan kan besluiten een aanvraag niet te behandelen, mits de aanvrager de gelegenheid heeft gehad binnen een door het bestuursorgaan gestelde termijn de aanvraag aan te vullen.
In de praktijk betekent dit dat de gemeente (overigens wel binnen 4 weken na het indienen van de aanvraag) nog om aanvullende gegevens kan (eigenlijk moet) vragen. De termijn, die daarvoor gesteld kan worden bedraagt maximaal 4 weken. De 12-weken termijn mbt het beslissen op de bouwaanvraag wordt opgeschort (lees verlengd) met de periode, die tussen de verzenddatum van de brief om gegevens en ontvangstdatum van deze gegevens in ligt.
Indien de gegevens niet of in onvoldoende mate worden verstrekt kan het bestuursorgaan besluiten de aanvraag niet-ontvankelijk te verklaren en dus stopzetten.