Zoek binnen het forum

Zoeken naar:   
Vraag: kosten kopie bestemmingsplan !!!!
Naam: John (datum: 22-09-2006 11:00)

Gemeente waar ik vrij veel in werk is alweer bezig met een nieuw bestemingsplan, het vorige is net klaar en nog nat van de drukker.
Bij iedere nieuwbouw / verbouw moet je als architect wel de eisen van het bestemmingsplan weten. Op Mijn vraag of ik wat kopieen kan krijgen van het nieuwe plan: voorwaarden / begripsomschrijvingen enz zegt gemeente dat kan: kleuren kopie waarop verschillende bestemmingen aangegeven 100,--/ omschrijvingen bestemmingsvoorschriften per A4 kopie 3,-- zijn ongeveer honderd pagina's, dat is dan 300,--.
Maakt totaal noodzakelijke info van deze gemeente circa 400 euro (ex BTW) om gegevens te bemachtigen waarbinnen gemeent toetst. (en dan loop ik ook nog de kans dat na aankoop het bestemmingsplan weer eens wordt aangepast en ik weer over de brug kan komen !!) Op deze manier moet ik telkens weer naar de gemeente toegaan en daar een mannetje per projectje een aantal uurtjes bezig houden met de vraag zoek eens op wat we hier allemaal wel en niet mogen, en dan aan de vriendelijke ambtenaar vragen of hij snel een kopieetje kan maken van precies dat onderdeelte.

Misschien dat er iemand ervaring mee heeft: is dit normaal voor een architect die zich van te voren goed voor wil bereiden. Heeft de gemeente geen verplichting om e.e.a. duidelijk kenbaar te maken, op de internet site bijv.

John
Reageer
Re: kosten kopie bestemmingsplan !!!!
Naam:
www.brandpreventieforum.nl , van www.brandpreventieforum.nl (datum: 25-09-2006 16:14)

Een gemeente is op basis van de WOB (Wet openbaarheid van bestuur) verplicht de gegevens te verstrekken tegen een redelijk tarief. Dit redelijke tarief dient vastgelegd te zijn in de legesverordening. Ik geloof dat de meeste Gemeentes 10 cent per a4 copie rekenen. Ik vind het dus niet echt redelijk.
Re: kosten kopie bestemmingsplan !!!!
Naam:
John (datum: 26-09-2006 11:36)

Dank je voor je reactie.
Ik heb in de legesverordening van de gemeente gekeken. Hier staat inderdaad 3 euro per kopie. Ik heb telefonisch contact gehad en met 10 cent per kopie komt de gemeente er niet zeggen ze, vandaar die 3 euro per kopie, dat heeft de gemeenteraad in een vergadering bepaald !!!!
Wel wisten ze me te vertellen dat e.e.a. januari 2007 op hun site MOET staan, dit zijn ze verplicht, maar weten nu al dat ze januari niet redden, wordt zeker juli.
Dus vanaf juli 2007 kan ik alle zaken via de site inzien en downloaden, nu betaal ik nog gewoon 3 euro per A4 tje.
Op mijn mededeling dat een gemeente op basis van de WOB (Wet openbaarheid van bestuur) verplicht de gegevens te verstrekken tegen een redelijk tarief meent gemeente dat 3 euro redelijk is.


Re: kosten kopie bestemmingsplan !!!!
Naam:
Roel (datum: 26-09-2006 13:56)

Voor de artikelen van het bestemmingsplan en een situatieschets voor bv een bouwaanvraag rekent de gemeente bij ons niks, want zeggen ze, dat zit bij de legeskosten in.

Dan zullen bij jullie de legeskosten ook wel ??n van de hoogste van Nederland zijn. Dat is snel ? 400,- verdiend bij de gemeente bij jullie.
Reageer

Hoe werkt het?

Selecteer een vraag door te klikken op de onderwerpen van de gestelde vragen, waarna het bijbehorend antwoord zichtbaar wordt samen met daaronder de reacties.

Staat uw vraag er niet bij, dan kunt u deze ingeven

Aangeboden door:


[ S&W Consultancy ]

S&W Consultancy BV
Postbus 5185
4380 KD Vlissingen

Bij klachten of misbruik kunt u mailen naar:
e-mail bouwhelp@s-w.nl

We kunnen vragen helaas niet per e-mail beantwoorden. Antwoorden worden gegeven door gebruikers van de website als u uw vraag toevoegt.

Advies|Indeling|Ontwerp


[ Emma Interieuradvies]


emma-interieuradvies.nl